Sådan skriver du en SEO-optimeret tekst, der skaffer placeringer

SEO handler om at optimere din hjemmeside, så den klarer sig godt i søgemaskinerne og bliver vist øverste i søgeresultaterne. Det kan gøres på mange måder, men først og fremmest bør man kigge på indholdet på hjemmesiden.

Google placerer din hjemmeside ud fra, hvor godt Google tænker, at brugerne vil synes om dit indhold. Derfor vil tekster, der ikke omhandler det pågældende emne, eller som er fyldt med fejl, sjældent klare sig godt.

Her får du gode tips til, hvordan du kan skrive en god SEO-optimeret tekst til din hjemmeside.

 

Hold igen med søgeordene

Før i tiden var det godt med en søgeordsprocent på 2,5-5%. I dag vil det være alt for meget, og bruger du en tekst, hvor søgeordet nævnes en gang i hver sætning, vil det skade dine placeringer frem for at styrke dem.

Derfor bør du bruge søgeordet færre gange og i stedet fokusere på at bruge relaterede sætninger og ord.

 

Optimer sidetitel og metabeskrivelse

En sidetitel og metabeskrivelse er det, der vises på Google, når der søges. Derfor bør det være spændende og fængende overskrifter, som gør, at brugeren vælger at klikke ind på din side.

Det er desuden en god idé at bruge søgeordene i sidetitlen og metabeskrivelsen også. Pas på med ikke at gøre titlen og beskrivelsen for lange, da du har begrænset med plads at gøre godt med.

 

Afslut med en Call to Action

Når du skriver tekster til din hjemmeside, bør du altid afslutte med en besked til læseren om at handle. Det kan fx være en opfordring til at tage kontakt via telefon eller mail og høre mere.

Har din læser allerede været igennem teksten fra ende til anden, er der stor sandsynlighed for, at vedkommende er fanget og vil følge dit råd.

 

Googles regler er dog ofte en del selvmodsigende

Mange af de regler Google stiller op. Hvad vi må og ikke må. Google siger groft taget. Du må ikke gøre noget for at forbedre dine søgeresultater for ellers bliver resultaterne ikke naturlig.

Men hvis du IKKE gør noget på dit website og er ligeglad med alle Google regler, ja, så er du stort set ikke synlig på andet end dit eget navn hvis du da overhovedet er det. Eksterne links skal komme fra “samme branche” for at give noget linkjuice, men dit søgeord må næsten ikke forekomme, ellers er det unaturligt.

Sådan kan man blive ved. Der er ofte stor forskel på hvad Google selv siger man ikke må og hvad der rent faktisk hjælper dig i søgeresultaterne.

 

Forvirrende? Få professionel hjælp

Der er mange flere og andre måder, hvorpå man kan optimere sin hjemmeside til søgemaskinerne. Har man ikke erfaring med SEO, kan det virke som en uoverskuelig og forvirrende ny verden at skulle begå sig i.

Derfor kan det godt betale sig at indhente professionel hjælp, da det sikrer de optimale resultater med SEO. Vil du gerne opnå gode placeringer uden at skulle gøre arbejdet helt selv, kan du med fordel kontakte SEO Results.

De er et Seo bureau der er eksperter på området og er altid klar til at hjælpe dig med at optimere din hjemmeside – lige fra tekst til billeder.

Spread the word. Share this post!